• time : 22:00
  • Date : Fri Jun 28, 2024
  • item visited : 25
  • news code : 211215
بازدید معاون استانداری قزوین از مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین

 بازدید معاون استانداری قزوین از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین


 به گزارش روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین؛ در این بازدید مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، علی راه انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، مهرزاد محصص مستشاری رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، معاونین، محققین و تعدادی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز حضور داشتند.
 ابتدا مهرزاد مستشاری به ارائه گزارش اجمالی در معرفی توانمندی‌ها، امکانات و زیر ساخت‌های مرکز در حوزه پژوهشی، آموزشی، پشتیبانی و ایستگاه‌ها و پایگاه‌های تابعه پرداخت. وی همچنین با اشاره به توسعه روزافزون کمی و کیفی مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی قزوین گفت: در حال حاضر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی قزوین دارای ۲۵ واحد فناور، ۲ شرکت دانش‌بنیان است که در آینده نزدیک ۷ شرکت واجد شرایط دیگر نیز به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد و کشاورزی افزوده خواهد شد. وی افزود: پردیس کشاورزی قزوین نیز در سال جاری رسماً افتتاح و در حال استقرار و ساماندهی سازماندهی است.
 محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: ما تاکنون در شناساندن توانمندی‌های مرکز تحقیقات موفق نبودیم و این قصور رامی پذیریم، تثبیت استیجار اراضی زراعی پژوهشی مرکز تحقیقات، تأمین فضا و امکانات برای مرکز تحقیقات و پردیس کشاورزی به‌عنوان محل تعامل کشاورز دانش‌بنیانی و بهره‌بردار و حمایت از محققین و پژوهشگران از مطالبات ما از استانداری است وی در ادامه به جریان جهاد میدانی محققان به‌عنوان فصلی نون و پویا در تعامل بین محقق و کشاورز اشاره کرد و گفت: در طرح جهاد میدانی محققان، محقق نه به‌صورت آموزشی و ترویجی بلکه به‌صورت چهره‌به‌چهره و با محوریت حل چالش بهره‌بردار پا به میدان و عرصه می‌گذارد که این مهم بسیار جای تقدیر و تشکر از پژوهشگران این مرکز در کنار دیگر وظایف حاکمیتی و پژوهشی است.
طی این جلسه تعدادی از واحدهای فناور دانش‌بنیان مرکز رشد کشاورزی، به ارائه ایده، حل چالش، محصولات و دستاوردهای فناورانه خود اشاره کردند
مهدی رجحانی در ادامه این نشست ضمن توصیه بر توسعه حوزه کشاورزی دانش‌بنیان، بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بینان بخش کشاورزی نیز تأکید کرد.
وی با اشاره به توانمندهای چندجانبه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دشت قزوین در کشور، به عقد تفاهم‌نامه جهش تولید دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی با ترسیم افق چند ده‌ساله اشاره کرد
رجحانی راه میان بر رشد اقتصاد کشور را باور و تکیه محصولات دانش‌بنیان بر شمرد و گفت: وظیفه همه ماست تا با تمام توان تلاش کنیم تا راه برای محصولات نوآورانه تا مرحله تجاری‌سازی هموار گردد.
معاون امور عمرانی استانداری بر لزوم تدوین شاخص‌های ارزیابی و ارزشیابی عملکرد واحدهای دانش‌بنیان تأکید و ارائه تسهیلات در زمینه‌ای مختلف را برای این شرکت‌ها و واحدها ضروری دانست.
 این مقام مسئول در ادامه برنامه، از آزمایشگاه‌های تخصصی، مزارع تولید بذور مادری گندم، جو و کلزا بازدید کرد.

 

0.jpg

 

00.jpg

 

000.jpg

 

5.jpg

news source
روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags